Taggar

, , , , , , , , ,

IMGP5114 mindre IMGP5136 mindreDen senaste tiden har jag insett vilken praktisk sak benvärmare är och nu har jag dragit igång flera sådana stickprojekt. Ett nytt begrepp som jag lärde mig på mitt stick-community Ravelry är boot cuff/boot topper, vilket ungefär betyder stövelmudd – det är en kort mudd som man drar upp på benet så pass att den just går ner i stöveln. På så sätt blir den både en snygg övergång mellan stöveln och benet och även en liten extra värmare. Idag sydde jag på knapparna på mina nystickade Julia Boot Cuffs och jag är så nöjd med dem! Jag har använt ett alldeles fantastiskt mjukt och fint garn, Exclusive Alpaca från danska Hjertegarn, som passade perfekt för det här projektet.

Lately I have realized how fabulously practical legwarmers can be, so now I’ve started several knitting projects of that kind. I’ve also learned a new word on my knitting community Ravelry: boot cuff/boot topper, a little cuff that you place in a way that it becomes a transition from the boot to the leg. Today I sewed the buttons to my just knitted Julia Boot Cuffs and I’m so happy with them! I’ve used an amazingly soft and pretty yarn, Eclusive Alpaca from Danish company Hjertegarn and it turned out to be perfect for this project.