Taggar

, , , , , , , , , ,

IMGP4161 mindreNu när vädret övergått från strålande till mer normal svensk sommar kan det vara på sin plats att pigga upp sig med lite syrener. Jag längtar enormt mycket efter semester och alla dessa långhelger som varit får mig att mentalt börja gå in i semester-mode bara för att sen komma tillbaka till verkligheten på söndag kväll. Även om jag tycker om mitt jobb så vill jag verkligen ha en lång, härlig (och solig) ledighet nu!

Now that the weather has turned from excellent to more of a normal Swedish summer (cooler temperatures, clouds and some rain) I think it’s good to brighten up one’s mood with some lilacs. I long for my vacation time and all the long weekends we’ve had lately due to different holidays have made me enter into vacation mode, only to be snapped out of it on Sunday evening. I do like my job, but I just want a nice, long (and sunny) vacation now!