Taggar

, , , , , , ,

IMGP3924 mindre

IMGP3934 mindreI veckan var jag på arbetsresa till Huskvarna och passade på att besöka den ytterst söta butiken Fina Fröken, som låg väldigt nära Huskvarna stadshotell där jag bodde. Jag ville helst köpa hela butiken men nöjde mig med två mönstrade clipboard-liknande saker från Housedoctor, en söt pappask från Bungalow samt tre underbara washi-tejper. Jag har aldrig sett guldfärgad washi-tejp, det kändes lite exklusivt, och den gula blev jag också hemskt förtjust i.

Nu ska jag bara få lite ordning på skrivbordet i arbetsrummet (det ligger massvis av ramar där som väntar på att få komma upp på väggen) så att jag kan sätta upp clipboard-plattorna på väggen ovanför skrivbordet och hänga fina foton eller tryck i dem.

This week I was on a work trip in Huskvarna, which is in the other end of Sweden. I visited a very pretty shop near my hotel and even though I wanted to buy everything I saw I limited myself to these things: two patterned clipboards from Housedoctor, a pretty cardboard box from Bungalow and some washi tape. I’ve never seen gold coloured washi tape, it felt sort of luxurious and I just loved the yellow, floral one. Now I just have to get rid of the mountain of frames on my desk so I can hang the two clipboards above the desk and clip some photos or prints on it.