Taggar

, , , , , , , , , ,

IMGP4387 mindreFör snart två år sedan kom min syster och hälsade på mig och hade med sig en miniliten buket med snödroppar och krokus från sin svärmors trädgård. Sagda svärmor bor i Halland och det förklarar tillgången på dessa underbara små blommor (i mars dessutom). Jag tog en del foton av buketten men tyckte inte att jag fick till något som var särskilt fint och buketten var dessutom lite halvvissen när jag fotade den.

På grund av min starka längtan efter våren så tittade jag dock igenom denna mapp idag och redigerade om ett av fotona. Rent fototekniskt tycker jag inte att bilden är så mycket att hurra för, men jag gillar verkligen färgerna och den randiga insidan på blommorna. Kontentan av detta långa resonemang är: glad fredag och måtte det bli vår snart!

An old photo of a tiny little bouquet that my sister brought me from her mother in law (who lives in the south of Sweden, where these lovely flowers bloom early in the year). I was never too pleased with the photos I took of the bouquet but today my longing for spring made me re-edit one of the photos. Technically it isn’t such a great photo, but I so loved the colours and the stripes inside the flower. Happy Friday!