Taggar

, , , , , , , , , , , , , , , , ,

Som jag tidigare nämnt så har vi beställt ett Elfa-system till vårt arbetsrum och för några veckor sedan kom det och det blev även uppsatt samma kväll. Utanför bilden, just under taket, sitter en bärlist och på den hänger alla dessa saker utan en endaste skruv i väggen. Jag är otroligt nöjd med hyllsystemet, det blev ett enormt lyft för det här lilla rummet att ha ett skrivbord som hänger på väggen istället för ett djupt skrivbord som ska placeras ut längs en vägg.

Rummet är inte färdigt än och inte heller ordningen i hyllsystemet, men jag ville ändå dela med mig av en glimt. Sjukdom och åtföljande trötthet har satt käppar i hjulet, men rummet får ta sin tid att göra i ordning. Vi ska köpa en hurts att ställa till höger om (och lite under) bordsskivan och sen är det lite annat att ordna också, men det känns så bra att ha kommit på en bra lösning för detta rum och att vi kan sitta därinne tillsammans, istället för att bara en ryms.

IMGP2886 mindreLjuset och färgåtergivningen i den här bilden blev inget vidare, men man kan få en känsla av hur det ser ut just nu i alla fall. IMGP2853 mindre Jag fyndade denna skrivbordslampa på Clas Ohlson för 149 kr, vilket jag tyckte var ett riktigt kap.IMGP2890 mindre En ny och fräsch förvaringslåda bredvid en patinerad favorit, som ursprungligen kommer från farmor och farfar.IMGP2884 mindreUnder en pigg stund igår så designade jag nya etiketter till våra pärmar – det gäller att ta till alla knep man kan för att göra det lite roligare att sortera viktiga papper.

Like I wrote some time ago, we’ve bought a shelf system for our home office. It arrived a while ago and we mounted it on the wall. The shelf is such a great solution for this small room and I’m so happy we can finally sit there together.

We haven’t finished decorating this room yet, sickness and accompanying tiredness has thwarted us, but I wanted to share a glimpse anyway. It’s gone from total chaos to something that’s working however so the rest will come in due time. When I was feeling a bit better yesterday, I designed some new labels for our binders – one has to use all tricks possible to make it more fun to sort important papers.