Taggar

, , , , , , , , , , , , , , , ,

IMGP2654 mindre IMGP2656 mindreHär om dagen gjorde jag ett litet snabbt DIY-projekt med mina två arvegodsstolar i teak. Stolarna kommer från farmor och farfar och är gjorda av Alb. Johansson & Söner i Hyssna. Det ursprungliga tyget var riktigt fult, en grå-beige-terracottafärgat misär. Den ena hade jag dock bytt tyg på för typ 8 år sedan men eftersom jag inte hade mer av det och det ändå inte var så snyggt så köpte jag lite vårfräscht tyg på Åhléns.

Det är verkligen ett tacksamt jobb att klä om en stolssits med häftpistol, det går otroligt fort och skillnaden blir som natt och dag. Nu står stolarna i vårt sovrum och tjänstgör som herrbetjänter.

I did a quick DIY project the other day, I upgraded the fabric on the seats on two chairs that I inherited from my grandmother. The original fabric was so ugly, and although I had re-covered one of the chairs about 8 years ago I didn’t have any more of that fabric (which I wasn’t feeling so keen on now anyway) so I got some pretty fabric with a spring-vibe.

It’s such a rewarding job to re-cover a chair seat with a staple gun, it’s a super  fast job and the difference to the overall look is amazing. The chairs are now in our bedroom and are being used as valet stands.