Taggar

, ,

OWH week 1 WEEK1 mindreNytt år, nytt projekt. Både Shanon och jag kände att det vore trist att sluta med vårt gemensamma fotoprojekt eftersom det är en sak som ger inspiration och motivation när det kommer till fotograferandet. För att ge oss själva en nystart så bestämde vi oss dock för att ändra bildernas format och att komma på ett nytt namn. Eftersom jag är usel på att komma på bra titlar så hoppades jag att Shanon skulle ha någon idé – och det hade hon! Namnet är inspirerat av filmen The Holiday (som vi båda gillar) och av att fotona blir som en liten minisemester i den andras liv där vi får se och läsa om hur den andra har det.

Jag fotograferade en tulpanbukett som Martin kom hem med – jag är så glad att vi börjar komma in i tulpansäsongen nu! Det om något säger nystart och vår. Shanon fotograferade kransen på deras snygga ytterdörr, jag bara älskar den blågröna färgen på deras dörr!

New year, new project! Both Shanon and I wanted to continue sharing photos from our lives with eachother and our readers, it’s been something that has inspired and motivated our own photography work. To give ourselves a fresh start we decided to change the format of the photos and to give the project a new name. Since I’m really crappy at coming up with names for things I hoped Shanon might have an idea – and she did! The name of this year’s project is inspired by the movie The Holiday (which we both love) and that by seeing eachother’s photos it’s a bit like taking a mini-vacation into eachother’s lives.

So, this week’s photos. I shot a boquet of tulips that Martin brought home for me – I’m so happy that we’re heading into the tulip season now. Tulips really give me a sense of freshness and spring! Shanon shot the wreath on her pretty front door, I just love the blue green colour on that door!