Taggar

, , , , , , , , , , , , , , , , , ,

IMGP1962 mindreIgår började det snöa här i Umeå och det ville aldrig sluta, så idag vaknade jag upp till ett idylliskt vinterlandskap istället för den trista leråker som hittills har utgjort vår utsikt. Jag tog en kort promenad ner till sjön idag och fick pulsa genom snön för att komma dit, men jag var så sugen på att fotografera lite när nu tillfälle erbjöds. Eftersom det var över 10 grader kallt och riktigt blåsigt och jag inte var så varmt klädd så blev det en ytterst snabb fotosession men jag hann fånga lite av den vinterskrudade sjön i alla fall. Förhoppningsvis kommer det fler tillfällen inom kort!

Inomhus händer det saker, även om det sällan går så snabbt som jag skulle önska. Vi har packat upp ännu fler lådor och jobbar på att organisera upp lägenheten. Då vi har gått från att ha två stycken förråd på cirka 4 kvm vardera till ett förråd på cirka 2 kvm så finns det ett visst behov av att göra sig av med saker. Vi har rensat ut både förråd och lägenhet i flera omgångar under de senaste åren, inte minst inför försäljningen men trots det så har vi nu skänkt cirka 10 flyttkartonger fulla med saker som jag undrar varför vi sparade till en second hand-butik samt slängt säkert 8 stora sopsäckar med skräp – och vi har ju inte ens gått igenom alla kartonger än så det blir säkert mer. Så, nu är det dags för lite te och kanske även en pepparkaka dagen till ära. Jag önskar er en glad första advent!

Yesterday it started snowing here in Umeå and it would never stop so today I woke up to a real winter wonderland. I took a short walk down to the lake, and had to walk in knee high snow along the way. I wanted to snap some photographs of the lake and all the snow, but I didn’t stay long as it was rather cold and windy outside. But hopefully I’ll have more chances to capture the nature in this area later on!

We’re still unpacking things and trying to organize the apartment, it’s going forward but not as fast as I’d wish. In our old apartment we had access to two rather spacious storage rooms and now we only have one that is about a fourth of the size of the two others combined. This means we’ve had to clear out lots of stuff, we’ve brought about 10 moving boxes of stuff that I reallly won’t miss to a second hand store and thrown away about 8 large trash bags with trash and we’ve still got unopened boxes so I bet there will be more things to get rid of. Now it’s time for some tea and perhaps a ginger bread cookie. I wish you a happy first Sunday of Advent!