Taggar

, , , , , , , , ,

20121128-102930.jpg

20121128-102946.jpg

20121128-102957.jpg

Idag har jag ägnat mig åt att måla en skänk som vi köpte förra hösten via Blocket, men inte haft plats för i gamla lägenheten och den har därmed fått stå orörd i mina svärföräldrars förråd fram till nu.

Då allt fixande med nya lägenheten tar massor av tid och kraft så bestämde jag mig för att göra en lightrenovering av denna möbel. Vi slipade den i somras och tanken var att jag skulle spackla, slipa och fixa med den, men jag körde på med grundfärg på en gång istället och hittills ser det väldigt fint ut. Däremot vet jag inte om jag ska nöja mig med ett varv grundfärg till och att den därmed får vara vit tills vidare eller om jag vill måla den i någon annan färg. Problemet är att det är svårt att veta vilka färger som soffor och annat kommer att ha eftersom vi inte är klara med all möblering. Jag får fundera på det medan första varvet torkar…

Today I’ve painted an old buffet that we bought last fall. I had planned to do a very nice job on it but with the move and all that comes with it there’s just no time so I’m fixing it up for now and then I might redo it later if I feel it’s necessary.

I haven’t decided if I’ll just paint another layer of white primer and leave it at that or if I want to buy a colour. The problem is that we haven’t finished buying furniture etc so it’s difficult to know what colours will match. I’ll just have to think about that while the paint dries…