Taggar

, , , , , , , ,

I onsdags var det slutbesiktning av vår nya lägenhet på Tomtebo och i samband med det fick vi också nyckeln till den. Det var jätteroligt att få se lägenheten i färdigt skick efter att ha väntat i över ett år och ägnat många timmar åt att fantisera om hur det ska bli. På besiktningen såg vi tyvärr en hel del slarv när det gällde målningen men det kommer förhoppningsvis att åtgärdas nu under veckan så att allt är klart när vi väl flyttar in på lördag.

Jag kan faktiskt knappt tro att det verkligen är vår lägenhet än, men när vi väl fått alla våra saker på plats så tror jag att det kommer att kännas mer verkligt. Jag har bara tagit foton med min iphone än så länge och ljuset har inte varit det bästa så bilderna är hemskt gryniga, men här ser ni en bild av vardagsrummet (med den provisoriskt upphängda magentafärgade lampan), köket och matplatsen (längst bort). De andra rummen visar jag sen när jag kan fotografera dem bättre. Nu väntar en spännande period av möblering, målning av möbler som stått hos Martins föräldrar och väntat samt möjligen ett litet byggprojekt i form av hatthylla och skohylla då vi inte riktigt hittat något vi är helt sålda på. Spänningen är total!

Wednesday last week we had got the key to our new apartment, and we also got to see it in a finished state for the first time. It looks so nice, apart from some sloppy paintwork that the building firm will fix this week. On Saturday we’re going to move in and I can’t wait! I’ve only taken some photos with my iphone so far and the light hasn’t been great so the photos are rather grainy, but at least you get a sense of what it looks like. You can see our living room (with the magenta coloured lamp), our kitchen and the dining space (farthest away from where I stood).