Taggar

MoaShanon

Måndag igen och dags för veckans foton. Det var väldigt nära att jag valde ett foto på ett grafiskt tryck av ett äpple delat mitt itu som min bild, men jag ändrade mig i sista stund. Det hade verkligen varit ett sammanträffande utan dess like eftersom det inte är något vi brukar fota! Shanons fina bild med det mysiga flanelltyget och äpplet får mig att tänka på vinter och även på julen, något jag längtar till riktigt mycket just nu…

Jag tog ett foto av vår lägenhetsritning med små skalenliga möbler av tidningspapper på. Efter att vi insåg att vår nuvarande soffa kommer att uppta större delen av den väggen som är nedåt i bilden så har vi börjat titta på andra alternativ. Jag är väldigt förtjust i soffan Karlstad från IKEA men vi får se om det blir den eller någon helt annan. Ett annat alternativ är att vi använder skänken som står utplacerad vid bardisksväggen som tv-bänk i gästrummet och köper en fåtölj till vardagsrummet i stället. Det är väldigt spännande och roligt att fundera över olika alternativ och ni kan tro att det börjar kännas väldigt pirrigt att snart få se lägenheten i färdigt skick för första gången! När vi fick kika på den i augusti så var just vår lägenhet bara ett betongskal så skillnaden kommer att vara enorm…

Monday again and time for Shanon’s and my photo project. I very nearly chose a photo of a print with an apple cut in half as my shot this week but I changed my mind at the last moment. It would have been an amazing coincidence since neither of us usually shoot stuff like that! Shanon’t lovely shot with the cozy fabric and the apple makes me think of winter and also Christmas – something I’m looking forward to a lot right now…

My photo shows the blueprint of our new apartment and tiny pieces of furniture, represented by newspaper cut to scale. When we realized that our current sofa would take up most of the wall that is to the bottom in the photo we started to look for other options. I’m very fond of Karlstad from IKEA but we haven’t decided anything yet. We’re also not sure if the sideboard to the left will actually be placed there or if it will be used to place the tv on in our guest room, while we buy an armchair for the living room instead. It’s so much fun to think about different options and I’m getting very anxious and a little nervous to finally be able to see our apartment in a finished state. The first and only time we’ve seen it so far was in August and back then it was just a concrete shell so the difference will be enormous…