Taggar

, , , , , , , , , , , , , ,

Med mindre än 3 veckor kvar till stora flyttdagen och endast 1,5 vecka kvar tills vi får nyckeln till nya lägenheten så går en hel del av min tid åt till att drömma om det nya boendet – särskilt den senaste veckan då jag legat däckad i en förkylning utan ork att göra något aktivt.

Jag har länge drömt om en stor, vit stringhylla och jag tror att jag har hittat den perfekta väggen att ha den på i vår nya lägenhet. Väggarna i vårt kombinerade vardagsrum/kök/matplats är vita men jag tror att det skulle vara fint med en mönstrad tapet på den vägg där hyllan skulle sitta. Det behöver inte nödvändigtvis vara just tapeten ovan (Söndagsmorgon, mönster av Josef Frank) men den är riktigt fin tycker jag.

Till att börja med ska vi förstås fokusera på att bara komma i ordning i nya boendet så att det går att leva där. Men sen följer en spännande period där vi får tänka igenom vår inredning, byta ut vissa saker som inte passar storleksmässigt och köpa en del nya möbler för att fylla ut våra fyra rum. Jag längtar!

In only three weeks we’ll be moving to our new apartment, and in only 1,5 weeks we’ll get the keys to it. As you can imagine, I’ve been spending a lot of time thinking about our new home – especially this last week when I’ve been bedridden with a cold.

I’ve been dreaming about a String shelf system in white for a very long time, it’s a Danish shelf system designed in 1949. I just love the airy feeling and I think it will look great in the passage next to the kitchen. All the walls in our combined living room, kitchen and dining space will be white but I think it might look very nice with a patterned wallpaper peeking out behind the shelf, like this really pretty wallpaper Söndagsmorgon (Sunday morning), designed by Josef Frank.

At first we’ll focus on just getting settled so we can live comfortably in our new home. After that, however, we’ll be able to think about how we want to decorate the apartment, exchange furniture that don’t fit in sizewise and buy some new furniture to fill out our four rooms. I can’t wait!

Foton från String & Svenskt Tenn.