Taggar

, , , , , , , , , , , ,

Under hösten har jag haft ett projekt som jag då och då jobbat lite med, nämligen att organisera upp vår receptpärm. Den har varit full av en massa recept vi aldrig ens provat och kategorierna har inte känts speciellt intuitiva, då jag gjorde dem för ca 10 år sedan då jag var vegetarian.

Nu har jag skapat en pdf-mall som går att fylla i, där skriver man in receptnamn, ingredienser, mängder och instruktioner. Det var lite jobb med det så även om slutresultatet inte blev helt perfekt så får det lov att vara nog bra. Nu ska jag bara sätta in alla recept i pärmen så har vi en massa nyttiga, goda och lättåtkomliga recept att bläddra bland när menyerna ska planeras!

The last couple of weeks I’ve been working on organizing our recipe binder. It’s been full of recipes we’ve never even tried out and the categories weren’t great since I made them 10 years ago when I was a vegetarian. My project has consisted of making an interactive pdf form where I just fill in the name of the recipe, the ingredients and the instructions and it looks much neater than before. Now I’ll just have to put all the recipes in the binder and we’ll have lots of healthy, tasty and easily read recipes to browse when we’re planning our menus.