Taggar

, , , , , , , , , , , ,

Detta bildspel kräver JavaScript.

En affär som jag verkligen saknar här i Umeå är GRANIT. Jag brukar alltid passa på att besöka affären när vi har vägarna förbi Stockholm men det är ju inte alltför ofta precis. I höstens sortiment finns det flera saker som jag gillar, i synnerhet hängaren med de små rattarna på och även tamburmajoren. De passar fint in i den industriella trenden som syns överallt och känns både funktionella och charmiga.

Sen så älskar jag ju kontorsmaterial av alla slag så alla arkivboxar och dragspelsmappar har en stark dragningskraft på mig – vare sig jag behöver dem eller inte. Pappersklämmorna och setet med hållare för pennor, saxar etc. skulle inte vara helt fel de heller. Snälla GRANIT, kan ni inte komma till Umeå? Jag lovar att jag ska hjälpa till att hålla er verksamhet flytande!

PS. Jag testar en ny funktion i form av en slideshow, det var så många bilder att det tar ett tag att ladda upp i bloggen annars. Säg gärna till om det fungerar smidigt att titta på det eller om det tar lång tid att ladda så jag vet om det är bra!

Some lovely stuff from a favourite store of mine that’s called GRANIT (which means granite). Unfortunately I have to travel about 700 km to visit the nearest store, so I don’t get to go there so often. I especially love the two types of coat hangers… not to mention all the office supplies… yum! I so hope they will one day open a store in my town – I would shop there a lot!

PS. I’m testing out the slideshow feature, please tell me how it works!

Alla bilder från GRANIT.