Taggar

, , , , , , , , , , , , , ,

I måndags hade vi första visningen på vår lägenhet, det var ett par från en annan stad som inte kunde komma på de öppna visningarna i morgon. Jag och Martin kavlade alltså upp ärmarna och städade under måndagen för att det skulle vara fint när de kom. När vi var färdiga med städningen och både trötta och varma så satte vi oss ute på balkongen och åt vattenmelon. Den var på gränsen till att bli övermogen så jag skopade ur hela mitten på melonen och skar upp små klyftor med det som var kvar. Det är alltså ingen som har ätit på dessa innan jag fotograferade dem! Det var hur härligt som helst att sitta ute på balkongen i kvällssolen och äta läskande melon…

Jag gillar förresten verkligen färgen på vattenmelon, den är en så somrig och fräsch rosa. Dessutom så tycker jag att kombinationen med vattenmelonsrosa, vitt och det gröna skalet är riktigt snygg!

On Monday we cleaned our apartment for an early viewing and after spending a few hours cleaning we were both tired and warm. I cut up a watermelon and since it was on the verge of being over-ripe I cut away the middle part and just served what was around the edges – so no one has been snacking on these pieces! It was so lovely to sit in the evening sun on our balcony, eating a refreshing watermelon…

I really love the colour of water melon, it’s such a summery and fresh pink. I also love the combination of watermelon pink, white and the green peel!