Taggar

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Förra helgen fotade jag några syrener runt vårt hus. För mig är syrener otroligt somriga och med tanke på det trista väder som varit så behöver jag all sommarkänsla jag kan få.

Idag däremot så har det varit underbart väder och jag har ägnat hela dagen åt att slipa på den här skänken hemma hos svärföräldrarna. Jag har inte bestämt om jag ska måla den nu också eller bara göra underarbetet. Vi har inte plats att ha den inne förrän vi har flyttat i november men då vill jag å andra sidan inte behöva vänta till nästa sommar med att fixa i ordning den. Det är nämligen inte så smidigt att ställa sig i svärfars garage mitt i vintern och köra med slipmaskiner och sprider enormt mycket slipdamm runt sig, så det smutsiga jobbet gör jag bort nu på sommaren. Färgsättningen är inte heller klar, däremot kommer det nog inte att bli vitt då vi redan har ganska många vita möbler. Mörkt åskblågrå eller någon lite mjukare turkosgrön är möjliga alternativ men vi kommer förmodligen att vänta tills vi bor i nya lägenheten och kan känna in vilken färg som skulle passa bra.

Last weekend I shot some lilacs around our house. Lilacs give me a lovely summery feeling, something that is much needed as we’ve had rather bad weather lately.

Today, however, the weather has been great and I’ve spent the day working on this buffet at my in laws’ house. I don’t know yet if I’m going to paint it right now, but I wanted to work with the sanding machine when it’s summer and I can do it outside as it creates a chaos of dirt where you use it. We haven’t decided which colour to paint it either, but it won’t be white this time. I’m liking the thought of a dark thunder coloured blue/gray or perhaps a soft turquoise green… We’ll probably wait until we’ve moved into our new apartment so we can get the feeling of which colour will look good there.