Taggar

, , , , , , , , , , , , , , , , ,

För att fortsätta på Hemnet-temat så var jag bara tvungen att fotografera min bäddning till lägenhetsfotograferingen igår. Vi är tyvärr hemskt lata när det gäller att bädda sängen och brukar i ärlighetens namn oftast inte ens göra det, om det kommer besök läger vi bara till täckena lite finare. Men när ens sovrum ska visas på Hemnet så vill man förstås göra lite mer av en ansträngning. En tur inne på Åhléns avdelning för bäddtextilier gav mig, som bäddningsmässigt challenged, lite inspiration och jag köpte de vita, spetskantade örngotten där.

Jag skulle mer än gärna vilja att vår säng såg ut så här jämt, det vore underbart att lägga sig i ett hav av nystrukna kuddar (ja, jag strök alla örngott), men det är förstås inte särskilt praktiskt i verkligheten om man inte har ett hembiträde till hands. Men kanske vi skulle satsa på att göra lite mer av en vardagsansträngning och använda överkastet oftare i alla fall…

As I wrote yesterday, our apartment was photographed for the sale later this summer. I took some snaps of how I’d made the bed because it’s such a big difference from how it usually is – sadly we’re very lazy when it comes to making the bed, in all honesty we  hardly ever bother with it except for when we’re expecting company. But when one’s home is about to be displayed online one wants to make an effort of course. A trip to my favourite general store gave me some much needed inspiration and I bought the pillowcases with the lace borders there.

I would love for our bed to always look like this, it would be lovely to go to bed amidst a sea of freshly ironed pillows (yes, I ironed all pillowcases), but it wouldn’t be practical unless we had a maid of course. I am, however, feeling inspired to make more of an effort on a daily basis and use our bedspread more often…