Taggar

, , , , , , , , , , , , , ,

Idag fotograferades vår lägenhet inför försäljningen senare i sommar. Det har varit alldeles otroligt mycket jobb med städningen (kanske för att vi inte hade det kliniskt rent innan förstås!), idag jobbade jag praktiskt taget oavbrutet mellan 8-14.30. Det känns jätteskönt att vi har gjort bort det men lite typiskt är det att vi var inne och städade på årets hittills varmaste och soligaste dag…

Efteråt ställde vi tillbaka saker och ting på sina platser men jag ser med längtan på hur bortplockat det är på den här bilden. Eftersom försäljningsfotografering går till så att man plockar bort allt onödigt i rummet man för tillfället fotar i så står ju alla överblivna saker i något annat rum under tiden. Den helt bortplockade lägenheten är alltså egentligen en illusion, men vilken härlig sådan! Jag känner genast hur mycket bättre jag mår när det inte ligger en massa småplock utspritt överallt (här skulle Martin lägga till att det är jag som sprider ut saker runt omkring mig, men det behöver vi ju inte låtsas om!). Nej, hörrni, nu ska jag gå ut och njuta av kvällssolen på vår balkong, trevlig helg!

As we’re selling our apartment later this summer, it was photographed today. We’ve spent a lot of time cleaning it these last few days, especially today when I’ve cleaned from around 8 am to 2.30 pm – it feels typical that the warmest day so far this summer occures when we’re inside cleaning!

After the photo shoot we put all the things back in their places, but I look at this photo with longing. I so like it when everything is cleared away, although Martin would say that I’m the one that usually creates the clutter by leaving little things here and there – but there’s no need to focus on that, right?! Now I’m heading out to our balcony to enjoy the evning sun, I hope you’ll all have a happy weekend!