Taggar

, , , , , , , , , , ,

En av mina absoluta favoritaffärer är Åhléns, jag gillar att de har så många olika avdelningar att botanisera bland. Här om dagen så fastnade jag på ljusavdelningen och upptäckte dessa doftljus som luktade helt underbart. Vanligen gillar jag inte alls doftljus, jag tycker att de mest framkallar migrän och luktar kvalmigt.

Denna doft (det är samma i plåtburken som i glaset, värmeljuset är ett vanligt, odoftande ljus) kändes dock fräsch och frisk och jag passade även på att köpa två doftpåsar till klädkammaren. Planen är att jag ska ha detta till badrummet nu när vi ska sälja lägenheten men tills vidare står det på byrån i vardagsrummet och är vackert. Jag tror inte att vi kommer att ha dem tända under visningen, det vore ju tragiskt om någon var astmatiker eller om mäklaren glömde att blåsa ut ljusen och lägenheten brann ner eller dylikt, men de är ju fina att titta på. Jag gillade nämligen etiketten på glaset jättemycket, den känns lite gammaldags och dessutom lyxig och sånt är jag svag för…

I bought some scented candles the other day at my favourite general store. I’m not usually a fan of scented candles as they often smell too much and give me a migraine but these smell very fresh and not too strong. My plan is that they will give our bathroom an air of elegance when we sell it, but I don’t think we dare have them lit during the viewings – what if someone’s highly allergic or if the realtor forgets to put them out and the apartment burns to the ground. However, they are very nice to look at, I loved the label on the glass jar a lot – to me it has both an old-fashioned and a luxurious feel to it and I like such things a lot…