Taggar

, , , , , , ,

Den senaste veckan har vi fixat i ordning vår balkong, bra mycket senare än andra år eftersom våren känts så seg i år. Här överst är en före-bild.Så några bilder på balkongen när den är full med blommor. Jag tycker att det är väldigt svårt att få några snygga bilder på en balkong då man aldrig kommer dit man vill stå för att kunna fotografera. Ett annat problem var själva arrangeringen av blomkrukorna, det är rätt svårt att få det snyggt då det inte ser bra ut att bara ställa alla krukor längs balkongräcket på vår gigantiska balkong. Jag har lyft bord, pallar och den vita blomhyllan fram och tillbaka hur många gånger som helst innan jag fick till det hjälpligt. Känner jag mig själv rätt så kommer jag säkert att flytta runt allting några varv till innan jag är helt nöjd. Sammanfattningsvis så ser det bättre ut i verkligheten men bilderna ger en glimt av hur det ser ut i alla fall. Det lilla svarta blombordet köpte vi på Mio idag och det är jag riktigt nöjd med, det känns nätt men rymmer fortfarande en del krukor eller vad man nu vill ha på det. Bara som en liten jämförelse så såg vår balkong ut så här för tre år sedan. Det är inte klokt vad trallen gör skillnad. Vi hade förstås balkongmöbler även då, men det var några fula plaststolar som inte gjorde någon människa glad. Nu vill det bara till att sommaren kommer igång på riktigt så att vi kan sätta igång att njuta av balkongen!

This week we’ve worked on fixing our balcony up for the summer. We’ve bought lots of plants and also the black little tray table, which I’m very pleased with. It’s rather difficult to get good shots of balconies, you can never stand where you want. Also I find it really difficult to find ways to arrange the flowers so that they’re not just standing on a row along the balcony rail. I carried every table, stool and flower shelf around and tried many different combinations before I was somewhat happy. I’ll probably move everything around even more before I’m completely happy with it.

Just to remind myself of how it used to look I went back to my photo folders from 2009 and found a shot that makes me feel extra happy with the result today, it’s such a great difference! We did have furniture on the balcony then as well, but they were ugly plastic ones. Now I’m just longing for summer to arrive for real here in Umeå, so we can start enjoying our balcony!