Taggar

, , , , , , ,

För några veckor sedan hittade jag detta trevliga pyssel på den franska bloggen Zü. Det är en färdig mall som man skriver ut, som blir till denna söta lilla pappersskål som sen kan fyllas med smycken, tejprullar, gem eller andra småsaker. Jag tror att jag ska göra några till när jag gör i ordning mitt pysselrum i nya lägenheten.

Jag skrev ut mallen direkt på ett lite tjockare papper, men det går ju också att skriva ut på vanligt kopieringspapper och sen limma upp det på ett tjockare papper. Klipp ut runt mallen och på de streckade linjerna, gör sen små veck där de vita trianglarna med siffror på möter de färgglada trianglarna, limma sedan på de vita trianglarna och fäst dem i sifferordning (jag tänkte inte på detta och då blev det svårare i slutet) bakom den triangel som är på andra sidan uppklippningen. Nästa gång ska jag klippa ner de vita trianglarna lite till då de sticker upp bakom de färgade partierna, det kan ju vara ett litet tips. Ett snabbt och enkelt pyssel som ger ett fint slutresultat!