Taggar

, , , , , , , , ,

Idag åkte vi på en trevlig utflykt till Grycksbo på ett gammaldags tåg med ånglok. Mammas man Björn är med i Museiföreningen Gefle-Dala Jernväg och under påskhelgen anordnade de tågresor med ett gammalt ånglok och tågvagnar från 1930-talet. Martin hängde i loket tillsammans med Björn (som skyfflade kol till ångpannan) medan jag, mamma och småhundarna hängde i en kupé. Hela upplevelsen kändes väldigt Hogwarts Express tyckte jag, särskilt när loket tutade och släppte ut en massa ånga. Min bästa ångutsläpparbild har jag sparat till veckans fotoprojekt med Shanon så den får ni se lite senare. Jag tror att de gör dessa typer av resor ett par gånger per år och jag kan rekommendera det som en trevlig liten utflykt.

Today we went on a nice outing here in Falun. My mom’s husband is active in a train society and during the Easter holiday they arranged small trips with an old steam engine locomotive and train wagons from the 1930’s. The experience felt very Hogwarts Express (from Harry Potter), especially when the locomotive let out lots of steam. I’ve saved my best photo of the steam for my photo project with Shanon so I’ll post it a bit later.