Taggar

, , , , , , ,

Sen vi målade färdigt vårt vitrinskåp har det tjänstgjort som ett mycket överbelamrat bokskåp. När vi nu närmar oss processen att fixa till vår lägenhet lite inför försäljningen så ville jag göra något åt hur förskräckligt skåpet såg ut. Jag har packat bort nästan alla böcker och istället lyft fram lite porslin och annat smått och gott ur köksskåpen. Sen jag fotade dessa kort har jag förstås redan hunnit ändra lite mer i skåpet, men ni får en ungefärlig bild av det i alla fall.

Apropå fotot så måste jag säga att något av det svåraste att fotografera är stora möbler, det ser liksom bara förvrängt och konstigt ut – särskilt då skåpet står i ett mörkt hörn, endast upplyst av spotlights i taket. När vi flyttat in i vår nya lägenhet så kommer skåpet att stå i vårt stora kök/vardagsrum/matplats med ljus från tre håll så då kommer det mer till sin rätt än på denna bild. Jag längtar!

Since we repainted this cupboard it has been filled with lots of books and it’s been looking very untidy. Now that we’re soon about to start fixing our condo for the upcoming sale I wanted to do something about it. I’ve a feeling this cupboard will become something of a tweaking project, since I took these shots I’ve already added some more stuff, but  you get the picture anyway.

I have to say that taking photos of large pieces of furniture is really challenging, it just looks distorted and weird. Especially since the cupboard is standing in a dark corner that is only lit with some ceiling spotlights. When we’ve moved into our new apartment this cupboard will be placed in our large kitchen/living room/dinette space where it will be catching the light from three different locations and it will probably look a lot better. I can’t wait!