MoaShanon

Måndag igen och dags för fotoprojektet! Dagens tema är blommor och natur, vilket jag nog får säga är något av våra favoritmotiv. Jag gillar verkligen den skira effekten av Shanons grenverk. Det ser lite ut som ett vackert spetsmönster tycker jag! Tulpanerna i mitt foto var kvar från veckan innan då jag höll mig från att inkludera dem i fotoprojektet eftersom jag hade ett foto av vita tulpaner veckan innan. Samtidigt så älskar jag tulpaner så varför begränsa sig?! Lite av utmaningen kan ju också få ligga i att fota dem på nya sätt, eller i alla fall mot nya bakgrunder…

Once again it’s Monday and time for another photo in Shanon’s and my project. Today’s theme seems to be flowers and nature, which must be some of our favourite motifs. I really love the sheer pattern from the branches in Shanon’s photo, to me it looks a bit like lace. The tulips in my photo were still around from the week before – when I deliberately didn’t include them in the project since I had shot some white tulips the week before. However, since I do love tulips I don’t want to limit myself too much. I can always give myself the challenge of shooting them in a different way – or at least against a different backdrop…