MoaShanon

Måndag igen och dags för lite nya foton i Shanons och mitt fotoprojekt. Mitt foto denna vecka visar två mini saint paulior (jag tror åtminstone att det är sådana). De står i en fyrkantig betongkruka som jag fick i present för något år sedan. Den består av nio fyrkantiga avdelningar som man kan fylla med vad man vill. Två av dem är fyllda med små stenar och tomma fågeläggsskal men de övriga sju har varit tomma alldeles för länge. Nu har jag dock gjort slag i saken och köpt några miniblommor att fylla ut den med och jag ska även försöka komma på några andra fina saker att ha i den. I de tomma kan man alltid elda lite värmeljus också, vilket ger ett riktigt mysigt sken. Shanons foto visar några underbart söta tyger som hon tänkte sy leksaker av. Den som vore så händig med symaskinen säger jag bara…

Monday again and time for some new photos in Shanon’s and my photo project. My photo shows some mini African violets for a concrete pot that I got as a present last year. In two of the compartments there are some stones and empty bird’s eggs but the other seven compartments have been empty for far too long. I think I shall buy some more pretty stuff to fill the compartments with as well. Shanon’s photo shows some adorable fabrics that she intends to use for sewing toys. I only wish I was that handy with my sewing machine…