För ett tag sen gjorde jag äntligen klart en sjal som jag påbörjade innan sommaren. Det har kommit en massa andra stickprojekt mellan och den har blivit liggande, men nu är den färdigstickad och blockad och jag är väldigt nöjd med resultatet. Mönstret heter Aeolian och det är en likadan sjal som den turkosa jag stickade förra hösten. Det som skiljer (förutom att den turkosa är blockad på fel sätt, men jag har aldrig orkar göra om det) är att jag denna gång använde mig av min syster Malins smarta justering för att få den snyggare längst ner i mitten.

Jag har faktiskt till och med använt mig av samma garnsort som förra gången, Knitwitches Seriously Gorgeous Laceweight Swiss Silk/Baby Camel. Garnet är helt otroligt lyxigt och mjukt och det har vackra färgskiftningar. Pärlorna som jag har använt är helt genomskinliga så de blir som små glitterdroppar bara.

A while ago I finally finished a lace shawl that I started before the summer. I’ve had a long pause from it while I’ve worked on other projects but now it’s knitted and blocked and I’m very pleased with the result. The pattern is called Aeolian and it’s the same pattern that I used for the turquoise one that I knit last fall. The only difference (except that the I wasn’t so adept at blocking when I did the turquoise one and I have never done anything about it) is that I used my sisters clever modification to make the bottom center nicer.

I’ve even used the same yarn as last time, Knitwitches Seriously Gorgeous Laceweight Swiss Silk/Baby Camel. The yarn is so luxurious and soft and I love the variegated colour. The beads are just clear glassbeads and I think they look like little drops of glitter.