MoaShanon

Veckans bilder i mitt och Shanons projekt har helt olika teman men jag la märke till att de har en gemensam nämnare. Shanons foto föreställer japansk washitejp som hon använde för att göra kort till alla hjärtans dag. Mitt foto föreställer en nyinköpt, vårfräsch ”plättar i luften” med ett stort hjärtformat blad i luften. Lite långsökt koppling kanske, men jag gillar att leta efter gemensamma nämnare.

Jag blev alldeles lyrisk när jag såg Shanons bild eftersom jag verkligen gillar washitejp och pappersvaror över lag. För några år sedan beställde jag ett par rullar med washitejp men jag har knappt nänts använda dem eftersom de då var rätt dyra och krångliga att få tag på. Det är lite typiskt mig faktiskt, att köpa hem fina kort, tejprullar, etiketter etc. och sen inte riktigt vilja använda dem eftersom de då tar slut… Det får bli något att jobba på det här året! Till en viss del kan det förstås också bero på att alla mina pysselsaker är intryckta i två byrålådor så att det är rätt så svårt att få någon överblick över vad jag har. När vi väl flyttar så ska jag organisera upp alltsammans i min praktiska dokumentbyrå (eller ritningsbyrå, ja vet inte exakt vad de heter) som ska få stå i mitt pysselrum.

This week Shanon’s and my photo have completely different themes, but I actually noticed a common denominator. Shanon’s photo shows some pretty washi tape that she used to make Valentine’s Day cards. My photo shows a fresh new flower with a heart-shaped leaf in the middle. The connection might be a bit far fetched but I like finding similarities and common denominators.

I felt lyrical when I saw Shanon’s photo since I really love Japanese washi tape and actually all papergoods. A couple of years ago I ordered some rolls of washi tape but I have hardly used any of it since they were quite expensive and difficult to come by back then, that might have changed now though. That type of behaviour is actually quite typcial for me, I buy pretty cards, tags, tape rolls etc and then I hardly use them since I don’t want them to get used up… That’s something I’ll have to work on this year! It might actually partly be due to the fact that I have all of my craft supplies in two drawers so it’s very difficult to see what I actually have there. When we move I’ll re-organize all of it into my handy plan drawer that will be placed in my crafts room.