MoaShanon

Så var det måndag igen och dags för tredje bilden i mitt och Shanons fotoprojekt. Visst är Shanons foto av granarna vackert! Jag tycker att det liksom skimrar i guld och silver, som om det vore framkallat på ett metalliskt papper.

För mig ägnades den gångna veckan till stor del åt att återhämta mig från en otäck förkylning, så jag orkade inte med några sidoprojekt utöver det. När jag funderade över vad jag ville dela med mig av från veckan så noterade jag hur det såg ut i vårt köksfönster. Vi har fem orkidéer där av varierande storlek, men bland dessa fem växter fanns det endast en ensam orkidéblomma och den fick bli mitt motiv. En liten solstråle i ett annars mörkt och trist fönster.

Once again it’s Monday and time for the third photo in Shanon’s and my photo project. I just love Shanon’s photo of the pine trees. It seems to shimmer in silver and gold, like it was developed on metalic paper.

I spent most of last week getting better from a nasty cold, so I wasn’t up for any fancy projects. When I thought about what I wanted to share from that week I noticed our kitchen window. We have five orchids there and among all of them there was only one single flower and I chose that as my motif. A little ray of sunshine in an otherwise dark and dull window.