Det här måste vara en av tidernas snyggaste klänningar! Den är från fina nätbutiken Shabby Apple och jag är otroligt förtjust i kombinationen av den randiga kjolen och den enfärgade överdelen och färgerna är riktigt fina ihop. Tyvärr kan jag ju inte påstå att jag skulle ha så speciellt stor användning för en klänning som denna i mitt vardagsliv, och det känns kanske inte så kul att ha samma klänning på vartenda bröllop jag blir bjuden på de närmsta fem åren. Men mitt andra jag, hon som bor i Rom, alltid bär pumps, kör en söt vespa och jobbar på ett flådigt kontor, hon skulle verkligen behöva den!

I just adore this dress from the web boutique Shabby Apple! I just love the combination of the stripes with the solid coloured top. I deeply regret that I wouldn’t have much use for a dress like this in my everyday life, and it wouldn’t be that much fun to wear it for every wedding I go to in the coming five years. It would however be perfect for the other me, the one who lives in Rome, always wears high heels, drives a cute vespa and works at a fancy office… that me would definitely need this dress!