Ett gammalt år är förbi och ett nytt har precis börjat, jag tycker det känns både hoppfullt och spännande. Julen i sig är ju alltid en mysig tid men nu när nyår är förbi så vill jag ut med det gamla och in med ljuset och våren. Inga fler tomtar och juldekorationer, bara adventsstjärnor och lite mer neutrala adventsljusstakar får vara kvar ett tag till för ljusets och mysfaktorns skull. För att ytterligare hjälpa vårkänslorna på traven lite grann så köpte jag en bukett ljusrosa tulpaner igår, det är en bra sätt att påminna sig att även om januari och februari känns långa, mörka och tråkiga så kommer vårmånaderna långsamt närmare. En sak som kommer att öka rolighetsfaktorn är ett fotoprojekt, som jag kommer att återkomma till.

Något som jag längtar mycket till, men som ligger längre bort under året, är inflyttningen till nya lägenheten. Ursprungligen var det sagt att vi troligen skulle få flytta in i slutet av sommaren, men nu ser det snarare ut att bli i oktober-november. Det är förstås drygt att gå och längta så länge, men vi kommer i alla fall att få roa oss med att göra en hel del tillval nu under våren, vilket ska bli roligt. På det hela taget så tror jag på 2012 som ett bra år och jag är spänd på att se vad livet har att bjuda på i år. Gott nytt år vänner!

I want to wish all of you a Happy New Year! I’m hoping that 2012 will be a great year, filled with interesting things. At the end of the year we’ll move to our new apartment, which will be very nice. It feels very far away of course, but at least we’ll get to make some choises about our interior decorations, kitchen, bathroom etc. during the coming spring months so we have something to look forward to that isn’t too far away in time. I also have a new photo project coming up, but I’ll write more about that another day. Once again, Happy New Year! – Let’s make it a good one!