Jag har alltid varit förtjust i skönhetsprodukter av olika slag, däremot brukar det gå i vågor hur mycket tid jag lägger på det. Det senaste halvåret har jag haft ett uppsving igen och köpt en del nya, bra saker som jag tänkte tipsa om.

Det första och bästa köpet är Eyshadow Primer Potion från Urban Decay. Det är en primer som man applicerar på ögonlocket, den gör att ögonskuggan och ögonpennan sitter som berget. Jag hade läst positiva saker om den på nätet men var ganska skeptisk innan jag provade den men jag blev oerhört positivt överraskad. Den gör verkligen att ögonskuggan och ögonpennan sitter som berget hela dagen, dessutom är den oerhört dryg så jag tror inte jag behöver köpa en ny tub på väldigt länge. Jag är osäker om den säljs i Sverige, jag köpte min via den brittiska webshopen Beauty Bay.

Tips nummer två är Almost Powder Makeup från Clinique. Det är ungefär som ett vanligt puder, fast mycket bättre. Det är ganska dyrt men verkar vara väldigt drygt så det mildrar ju priset lite. Det är något slags mineralpuder som både jämnar ut hudtonen och ger huden en fin lyster utan att på något sätt göra att den ser skimrig eller glittrig ut. Om ni tycker att jag låter som en försäljare så är det bara för att jag gillar det så mycket.

Den tredje produkten köpte jag tidigare i veckan så den kan jag inte ge ett fullständigt utlåtande om än, men jag ville berätta lite om den i alla fall. Det är ett överlack som heter Seche Vite Dry Fast Top Coat. Överlack i allmänhet är ju väldigt bra då det gör att nagellacket håller mycket längre. Samtidigt så tycker jag att det är problematiskt om man ska måla på underlack, två lager nagellack och överlack, eftersom det tar så lång tid att torka och man alltid hinner göra något märke i lacket innan det har härdat ordentligt. Den här produkten applicerar man på alldeles blöta naglar, vilket kändes hemskt konstigt först men eftersom lacket är åt det geleaktiga hållet så fungerar det på något sätt. Inom loppet av ca 10-15 minuter är alltsammans helt torrt och det härdar mycket fortare än vanligt överlack (har inte vågat testa hur snabbt det går eftersom jag inte ville förstöra manikyren). Det krävs lite övning för att få till lacket, men slutresultatet blir högblanka naglar som tål lite mer än vanligt.

Som en bonus vill jag tipsa om en bra sak som jag i min tur blev tipsad om på Anitas blogg för några månader sen, nämligen en mini-plattång från Clas Ohlson. Jag har ju redan en vanlig plattång som är bra till lite större operationer men oftast plattar jag bara luggen och då är denna minitång perfekt då den är smidigare att använda. Priset är dessutom svårslaget; bara 99 kronor.

I wanted to give you a tip about some beauty products that I’ve started using these last few months that I find really great. The products are Eyeshadow Primer Potion from Urban Decay, Almost Powder makeup from Clinique and Seche Vite Fast Dry Top Coat.