Min fina vän Anna, som numer bor i Malmö, skickade några höstbilder till mig. Fotona är tagna i en park som de gick förbi på vägen till biblioteket. Jag blev alldeles taget eftersom vi inte har parker som denna i Umeå, här är det mest björkalléer och mindre parker som helst saknar denna pampiga känsla. Jag kunde förstås inte hålla mig från att photoshoppa bilderna lite med varma färger och jag tycker att de nästan fick en lite sagoaktig känsla. Anna gick vänligt med på att jag fick lägga upp bilderna på bloggen, så att ni skulle få se dem också.

My dear friend Anna, who moved to a city in the other end of our oblong country a couple of years ago, sent me these photos from a beautiful park in her town. We just don’t have parks like these where I live, so I was very taken with the photos and had to do some photoshopping right away. I added some warm tones and thought the result felt kind of fairytale-ish, which I liked a lot. I asked my friend if I could post them here on my blog and she graciously agreed to it.