I somras gjorde jag något som jag tänkt på länge men inte kommit till skott med; jag beställde en uppsättning minicards från företaget MOO. Det är en trycksaksfirma där man kan tillverka alla möjliga trevliga saker, så som visitkort, vykort, vikta kort, klistermärken etc. Jag tycker att kvaliteten är bra, färgåtergivningen är inte alltid 100 % perfekt på exakt alla kort men nog så nära för att jag som perfektionist ska vara nöjd ändå.

Korten är 7 x 2,8 cm och tryckta på ett matt men ändå lite sidenglatt papper som har en vikt på 350 g/m2, vanligt kopieringspapper har en vikt på ca 80 g/m2 så ni kan ju tänka er skillnaden. Korten är fina att se på, härliga att ta på och sprider allmänt glädje omkring sig eftersom de är så söta. På baksidan har jag valt att trycka kontaktuppgifter så att jag kan använda dem som visitkort. Priserna är inte jättebilliga men ändå överkomliga om man inte ska köpa tusentals exemplar (då är det ju bättre att vända sig till ett tryckeri). Om man är en vanlig ”hemanvändare” som vill göra något kul med sina bilder, som att kanske trycka upp julkort till släkt och vänner, så är det alldeles perfekt tycker jag.

Earlier this summer I decided to do something I had planned to do for a long time but never gotten around to – I ordered some MOO minicards. I just love their stuff and I would recommend using them. I think these minicards turned out wonderful, the colour is a tiny bit off in some of the cards but it’s still within the realm of the acceptable. MOO offers to print postcards, folded cards, stickers, businesscards minicards and some other stuff too. I think a cute idea would be to print your own Christmas cards to send out to your friends and family.