Nu ska ni få se något som jag tycker är riktigt roligt. För några veckor sen var min mamma med i ett jättefint reportage i Falukurirens helgbilaga Pralin! Som jag tidigare nämnt har hon ju öppnat garnboden Gruvfruns Ullfröjd hemma på gården i Elsborg, vilket jag som älskar att sticka förstås tycker är jättekul. Senast jag såg garnboden var i maj och då var det fortfarande mer av en snickarbod. Vi ska åka ner till Falun i början av december och det ska bli så spännande att se den stora förändring som skett!

Eftersom jag inte har hittat reportaget på Pralins hemsida så fotograferade jag av det istället. Jag har gjort bilderna extra stora den här gången, så klicka på dem för en närmare titt, texten ska också gå att läsa (först ett klick på bilden och sen ett klick ovanför bilden som kommer upp, på siffrorna som visar bildens storlek)!

Vilken toppenfin bild, alltså!Om du bor i Falun eller har vägarna förbi så tycker jag absolut att du ska titta in i garnboden. Den är öppen på onsdagar mellan 17-20 och på lördagar mellan 10-16. Jag vet inte om det bara är jag som är neurotiskt lagd, men ibland kan jag tycka att det är jobbigt att gå in i mindre butiker för att jag kan känna mig uttittad och nästan tvungen att köpa något, men mammas koncept är att man ska kunna komma och titta på garner, sitta ner och fundera på mönster och stickprojekt, få råd om stickning och bara allmänt känna sig avslappnad så man behöver inte få köpprestationsångest bara för att man går dit.

A couple of weeks ago a local news paper wrote an article about my mom and her newly opened yarn shop. It’s such a lovely article, it’s well written and I think the photos are great. She’s opened the shop in a little building in their yard and I can’t wait to see what it looks like – the last time I saw it was in May and back then it was more of a little workshop/shed. We’ll be going there in the beginning of December and it will be so much fun!