Välkommen till min nygamla blogg! Jag blev inspirerad av det jag skrev i mitt förra blogginlägg om att försöka hitta en ny blogglösning som är snällare mot bilder. Efter lite snabbt googlande så bestämde jag mig för att prova WordPress. Jag har tidigare trott att man bara kan använda det om man har en egen domän, men så verkar inte vara fallet (numer).

Jag har importerat min gamla blogg hit, så alla inlägg ska finnas kvar. Det mesta ser dock lite rörigt ut just nu, jag har inte riktigt räknat ut hur jag ska göra med alla inställningar än, så jag hoppas att ni har lite tålamod medan jag blir vän med nya bloggen. Jag laddar upp samma äppelbild som ligger överst i förra inlägget så kan ni själva jämföra hur mycket bättre färgerna ser ut!

Welcome to my new but still old blog! I got inspired by what I wrote in my last blogpost about trying to find a new blog solution that treats my photos in a better way. After some googling I decided to try out WordPress. I originally thought that you could only use that if you had a domain of your own but that doesn’t seem to be the case (not now anyway).

I’ve imported my old blog to this one so all the old posts should still be here. Everthing is looking kind of messy now though, so I’m asking for a little patience while I get acquainted with all the settings. I’m uploading the same apple photo as in the last blogpost so you can compare how much better the colours are looking!