De två senaste dagarna har jag mestadels ägnat mig åt en mycket spännande sak – nämligen att skapa en fotobok av mina egna fotografier. Jag hittade en sida där man kan ladda ner ett väldigt smidigt program där man flyttar omkring bilderna och lägger till texter och sen laddar man bara upp det hela till företagets hemsida och vips så får man en fotobok efter de önskemål man har. Min bok kommer som synes att vara rosa och ha bokhäftning med mjukt omslag. Även om det lätt kan framstå som att hälften av bilderna är rosa så är det inte riktigt sant, men det är de bilderna jag tycker bäst om. Sen funderade jag en del på hur jag skulle layouta sidorna med stående bilder – om textremsan skulle vara på ut- eller insidan av fotot. Slutligen valde jag detta sätt eftersom det gör att korten får stå lite mer för sig själva.

Det här är ju egentligen en lite lyxig sak att ägna sig åt, men med tanke på att jag inte har shoppat något på flera veckor tyckte jag att jag måste få unna mig något fint. Speciellt med tanke på min värkande tand. Som en extra bonus får man 100 kronor rabatt om man beställer sin fotobok före 1 juli, så det är inget att vänta på. Sammanlagt får jag en liten bit av rosa himmelskhet till det facila priset av 149 kronor. Helt otroligt!