Innan seminariet träffade jag min nästankusin och åt lunch, och det var himla trevligt som vanligt. Vi slog oss ner borta vid ”vår” institution Nordiska språk och litteraturvetenskap där våra gamla lärare gick ut och in i en strid ström. Det roligaste ögonblicket inträffade när vi höll på att klä på oss för att gå därifrån, då kom kvinnan som är min handledare för C-uppsatsen (den jag aldrig kommer mig för att skriva) upp för en trapp en bit bort och jag tyckte det kändes så pinsamt att möta henne eftersom jag sagt så många gånger att jag ska komma igång men aldrig gör det. Anna sa åt mig att springa till toaletterna precis bredvid och jag kastade mig dit med lätt nedböjt huvud och låste in mig, sekunden efter hörde jag hur en annan toadörr låstes och då smet jag ut från min toa, sen småsprang Anna och jag därifrån medan vi höll på att förgås av skratt. Fantastiskt moget, eller hur!