Jag upptäckte för ett tag sen att min virutella hemvist Paltkoma lagt ner, vilket kändes ytterst tomt och tragiskt. Så snart jag sett det ringde jag min medsyster i Paltnörderi och vi beklagade oss över det hela, som mästerkocken Sookie sa i ett Gilmore-avsnitt när hennes man skulle fritera en Thanksgiving-kalkon; ”It’s like a death in the family”. Var ska jag nu hänga någonstans?

Nu har jag bestämt mig för att klippa en snajsig lugg. Inget extremt egentligen, jag har ju haft snedlugg de senaste… typ sju åren eller något, och detta är egentligen en slags variant på den. Den slutgiltiga inspirationen blev denna bild på den fabulöst snygga Helena Christiansen. Det jag gillar är att även om luggen är rakt ner så är den ändå lite, liksom flikig och ostyrig. Väldigt chict. Dessutom så går den ju att dra åt sidan om man skulle känna för det. Så snart jag känner mig det minsta bättre ska jag skrida till verket!

Bild från Septembernumret av Elle